Bijna 75% van het mkb zal in 2015 beschikken over een 'mobiele website', die rekening houdt met mobiele bezoekers. Dat is een verdubbeling vergeleken met vorig jaar.

Dat zijn de resultaten uit een onderzoek van het Utrechtse online marketing bureau Zeo, gehouden onder meer dan 150 Nederlandse mkb-ondernemers. Het onderzoek, dat jaarlijks plaatsvindt, is er op gericht inzicht te verschaffen in de online marketing trends binnen het mkb.

Vorig jaar werd in dit onderzoek duidelijk dat 41,9% van de ondernemers in het mkb een website had die geschikt was voor mobiel gebruik. Een jaar later blijkt uit een herhaling van dat onderzoek dat het aantal mobiele websites is gestegen met ruim 38%. Het aantal mkb'ers dat aangeeft te beschikken over een mobiele website komt hiermee uit op 58%.

Van de overige ondernemers geeft 40% aan dat zij van plan zijn binnen een jaar over te gaan naar een website die is aangepast voor mobiel gebruik. Dit zou betekenen dat volgend jaar bijna 75% van de ondernemers in het mkb rekening houdt met mobiele bezoekers door middel van een geoptimaliseerde website of app.